BIJ DOWNTIME GRIJPEN WE METEEN IN

Mister VoIP steunt Stichting Voedselbank Tilburg. ‘Ik vind het erg belangrijk om iets te doen voor een ander, zeker in deze onzekere tijd met corona’, vertelt Sven Witlox, techniekbaas bij Mister VoIP. ‘Gelukkig zitten we niet in de hoek waar de klappen vallen. Des temeer reden om onze verantwoordelijkheid te nemen. Voedsel is een basisbehoefte, daar op deze manier een steentje aan bijdragen geeft ons veel voldoening.’ Mister VoIP verbindt zich voor langere tijd aan de voedselbank.

Twee jaar geleden kreeg Will de Laat de vraag of hij bestuurslid wilde worden van Stichting Voedselbank Tilburg. Deze vrijwillige functie is hem op het lijf geschreven. ‘Ik ben gepensioneerd. Naast mijn baan als hoofd ICT bij een zorgorganisatie heb ik vrijwilligerswerk gedaan bij het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers. Ik heb er in de keuken gewerkt, als taalmaatje en hardloopcoach. Al rennend wees ik van alles aan: een boom, een kantoor, een huis. Zo leerde mijn loopgroep al bewegend verschillende Nederlandse woorden. Dat was leuk en inspirerend om te doen. Hier bij de Voedselbank zet ik me ook in voor mensen die hulp nodig hebben.’

Al die ruimte, fantastisch toch?

Will is wekelijks zo’n 15 tot 20 uur bezig in het pand aan de Kapitein Hatterastraat waar de Stichting onlangs naartoe verhuisde. ‘Tijdens de verhuizing heb ik het dubbele aantal uren gedraaid, maar dat vond ik niet erg. Kijk nu eens waar we zitten, al die ruimte, dat is toch fantastisch? Ik werk samen met een leuke club van bestuursleden, leveranciers, mensen die we helpen, andere voedselbanken en onze 120 medewerkers die dit ook vrijwillig doen.’ Vanaf eind november kunnen klanten van de Tilburgse Voedselbank terecht in een heuse winkel. ‘Andere voedselbanken werken er al mee, voor ons is het nieuw. Nu stellen wij de pakketten samen, maar we willen mensen meer zelf laten kiezen. Het ene gezin eet graag appelmoes, het andere maak je blij met doperwten. Ruilen op de parkeerplaats hoeft straks niet meer.’

Een volwaardig bedrijf

Stichting Voedselbank Tilburg functioneert als een volwaardig bedrijf: met personeelsplanningen, inkomende en uitgaande goederen, een magazijn, een winkel en veel digitale processen. Het bestuurslid somt op: ‘We boeken alle levensmiddelen, verzorgingsproducten en dierenvoer in, we laten de andere voedselbanken weten wat we hebben, zij geven door wat ze nodig hebben, we picken orders… het logistieke proces is voor ons cruciaal.’ Sven vult aan: ‘Omdat deze locatie ook als distributiecentrum dient voor Noord-Brabant en Zeeland is het zeer belangrijk dat er ten alle tijden verbinding is met het internet.’ Will: ‘Bij mijn laatste werkgever werkte ik via een redundante glasvezelverbinding. Dat beviel goed. Ik had daar een team IT’ers en dat heb ik hier niet, dus zocht ik een partij die vanuit de hardware alles kan regelen. Ik kwam terecht bij Mister VoIP.’

Het is goud waard

Will kreeg glasvezel en een redundante verbinding die 24/7 gemonitord wordt. De door Mister VoIP geleverde Firewall zorgt ervoor dat wanneer één verbinding uitvalt, er direct wordt overgeschakeld naar de back-up verbinding. Sven: ‘Bij downtime grijpen we meteen in.’ Will: ‘Ik zat laatst op de fiets naar huis toen Sven belde en zei dat er één internetverbinding was uitgevallen. Ik ben meteen teruggefietst en zag dat er een stroomgroep was uitgevallen. Omdat het een koude dag was, hadden veel kantoormedewerkers een elektrisch kacheltje aan staan. Daardoor werd de stroomvraag te groot. Het is goud waard dat Sven meteen belt als hij ziet dat er iets uitgevallen is, want als een koelcel te lang zonder stroom staat dan moeten we veel voedsel weggooien.’ Deze mooie voorziening is mede tot stand gekomen door Midden Brabant Glas die de glasvezel aanlegde en een deel van de kosten ervan sponsorde.

Opschalen

Mister VoIP zorgde ook voor een stabiel systeem voor telefonie: een 3CX Telefooncentrale. ‘Sven heeft vooraf in kaart gebracht hoe het pand eruitziet en wat erin staat. We hebben rijen en rijen metalen stellingkasten staan, fijn omdat we er veel in kwijt kunnen, maar het materiaal kan het telefoonsignaal verstoren. Daarom hebben we op aanraden van Mister VoIP gekozen voor een IP DECT systeem van Gigaset met voldoende zenders die het signaal van elkaar overnemen. Sven heeft een goede inschatting gemaakt: onze telefoons werken perfect. Ook is er ruimte om op te schalen in aantal toestellen. Nu hebben we er 9, maar het kan goed dat we straks een extra telefoon nodig hebben in de winkel zodat we sneller back-up kunnen oproepen als het daar druk is. Ook de samenwerking tussen Mister VoIP en onze IT-leverancier verloopt goed. We zijn erg tevreden: Mister VoIP is een betrouwbare partner voor internetverbindingen en zakelijke telefonie in de regio Tilburg.’ Will vroeg Sven ook om de patchkast op te schonen. ‘Daar zat nog van alles in uit de jaren ’90, veel oude rommel dus. Sven heeft beoordeeld wat nog toegankelijk was en welke kabels vervangen moesten worden. Nu hebben we een overzichtelijke, compacte serverkast, precies zoals ik het graag zie.’

We willen het ook zelf altijd op orde hebben

Will en zijn team hebben meer digitale mogelijkheden dan in het vorige pand. ‘Het bereik van ons internet is heel groot. Medewerkers kunnen met een tablet mee de vrachtwagen in en hebben ook onderweg een perfect bereik. Binnenkort starten we met het monitoren van de temperatuur van onze ingevroren en gekoelde producten. Dat doen we met een tag die registreert hoeveel de temperatuur daalt tijdens het transport. De Voedsel- en Waren Autoriteit controleert ons regelmatig, maar we willen het zelf ook altijd op orde hebben.’

Kijk voor meer informatie op de website van de Tilburgse Voedselbank:

https://www.tilburgsevoedselbank.nl

Mister VoIP - Voedselbank Tilburg
Oplossingen

Wat hebben we hier geleverd

  • Cloud Telefonie

    Door alles over te zetten naar het  Mister VoIP 3CX Cloud telefonie platform zijn ze bij de Tilburgse Voedselbank verzekerd van een stabiele en flexibele oplossing. Door het multicell IP DECT systeem is het bereik overal uitstekend en kan er zorgeloos gebeld worden.

  • Redundante internetverbinding

    Een glasvezelverbinding via Midden-BrabantGlas en een eigen VDSL verbinding zorgen ervoor dat er 99,99% uptime is op locatie. De door ons geleverde firewall zorgt automatisch voor de omschakeling.

  • 24/7 monitoring

    Omdat wij de beide verbindingen 24/7 monitoren kunnen we direct signaleren als er een verbinding wegvalt. We nemen direct contact op met de klant en kijken wat er aan de hand kan zijn.

WAAROM KIEZEN VOOR ONS

6 REDENEN OM VOOR MISTER VOIP TE KIEZEN

  • conversations-4872_af60b258-251e-41af-b238-dfb706d7b3d4

    Snelle response

    Wij streven ernaar u dezelfde dag te helpen of van een antwoord te voorzien.

  • diploma-2983_a6bb0b64-dbc1-431e-ac00-a83597982a0

    Ervaring

    Met meer dan 20 jaar ervaring op het gebied van telecom en internet kunnen wij u altijd van het beste advies voorzien.

  • messaging-app-4876_473fc710-9ecc-4785-9e78-8c9f00ae9498

    Jip en Janneke taal

    Geen moeilijke woorden of technische termen, wij spreken begrijpelijk taal zodat u ook weet wát u krijgt en wat het kan.

  • flag-2979_1fd1d414-4b4f-4887-a94a-493ba8e0b0c7

    Zakelijk onderlegd

    We ontwerpen, evalueren en rechtvaardigen technologische oplossingen vanuit een grondig begrip van de zakelijke voordelen voor uw bedrijf.

  • source-code-1900_d2c3a8cb-9d49-47a9-aa2d-152f24e446d6

    One Stop Shop

    Wij leveren alles voor een goede internet en telecomoplossing. Zo weet u ook dat wanneer het opgeleverd is, het ook functioneert zoals het zou moeten.

  • happy-emoji-2947_45d5bb03-c67d-4e73-a316-a5e7f4a9f2f7

    100% tevredenheidsgarantie

    Wij willen dat u volledig tevreden bent met onze diensten. We zullen er alles aan doen om u gelukkig te maken. Geen gedoe, geen problemen.

Stop met tijd en geld verspillen. Lees meer over ons

HOE WERKT HET

MAAK EEN AFSPRAAK VOOR EEN GRATIS ADVIESGESPREK

Vult u a.u.b. het formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op!

  • Laten we praten

    We praten over uw bedrijf, hoe u technologie gebruikt en wat u uit uw telecommunicatie wilt halen.

  • Kies uw plan

    Als we de juiste match zijn, kiest u de service die het beste bij uw organisatie past.

  • Begin met ervaren

    Binnen enkele dagen ervaar je Telecom als nooit tevoren.