WAAR BENT U NAAR OP ZOEK?
TOP 10 MEEST GESTELDE VRAGEN
Kan ik mijn telefoonnummers behouden als ik overstap?
Wanneer u van provider wisselt en niet verhuist, kunt u in de meeste gevallen uw telefoonnummers zonder problemen behouden. Wij doen hiervoor een porteeraanvraag om de telefoonnummers te porteren. Dat verzoek moet door uw huidige provider worden goedgekeurd.
Kan ik bellen over mijn bestaande internetverbinding?
Om gebruik te kunnen maken van Hosted Telefonie is een stabiele en betrouwbare internetverbinding nodig. Hiervoor kan vrijwel elke internetverbinding gebruikt worden.
Bellen over uw bestaande verbinding
Het is belangrijk om te weten wat voor verbinding u gebruikt voor internet, om te bepalen of u de betreffende verbinding gebruiken kan voor telefonieverkeer. Wij adviseren u graag, ga er nooit zo maar vanuit dat uw verbinding toereikend is maar laat altijd een expert van Mister VoIP dit bepalen.
Hoeveel gelijktijdige gesprekken kan ik voeren?
Telefooncentrale
In veel gevallen zal de telefooncentrale voor een deel bepalend zijn voor het aantal gelijktijdige gesprekken dat gevoerd kan worden. Maakt u gebruik van 3CX? Dan betaalt u niet per gebruiker, maar per gesprekskanaal. Dat is vaak gunstiger, maar u dient dan wel goed in de gaten te houden of het aantal beschikbare gelijktijdige gesprekken voldoende is. Wanneer dit niet is, dan kunt u dit upgraden.
SIP trunk
De SIP Trunk beperkt niet het aantal gesprekskanalen, omdat hierbij voornamelijk de telefooncentrale en internetverbinding van belang zijn. Toch kan het zijn, vooral bij buitenlandse telefoonnummers, dat het aantal kanalen door de SIP Trunk beperkt wordt. Het is belangrijk om vooraf af te stemmen hoeveel gelijktijdige gesprekken voor het betreffende nummer mogelijk moeten zijn.
Kan ik mijn huidige telefooncentrale behouden?
Behoud van telefooncentrale
Om te bepalen of uw telefooncentrale behouden kan blijven is het noodzakelijk om het exacte merk, type en model te weten. Op basis daarvan kunnen wij bepalen of de centrale behouden kan blijven in combinatie met een SIP Trunk.
Is het mogelijk om Hosted Telefonie te integreren met mijn CRM?
Software integratie
In de eerste plaats kan software integratie zorgen voor nummerherkenning. Als uw telefoonsysteem en software met elkaar geïntegreerd zijn zal de telefooncentrale, afhankelijk van de installatie, telefoonnummers herkennen uit uw CRM systeem en de gekoppelde naam weergeven. In de tweede plaats kan het zorgen voor tijdsbesparing en gemak, zoals het automatische openen van de relatie in het pakket, zodat u direct alle gegevens in beeld heeft.
Kan er gebruik gemaakt worden van een keuzemenu?
Het is mogelijk om gebruik te maken van een keuzemenu of een meerlaags keuzemenu. Bij een keuzemenu is er een menu met opties waarbij direct doorverwezen wordt naar een afdeling of persoon. Een meerlaags keuzemenu bestaat uit meerdere lagen alvorens de beller uitkomt bij een medewerker.
Wordt mijn contract automatisch verlengd?
Op het moment dat u een contract sluit met ons voor Hosted Telefonie of een internetverbinding, is dat voor een vastgestelde periode. Nadat de afgesproken periode verstreken is, kan het contract per maand worden beëindigd. Het contract wordt op dat moment stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd.
Kan ik inzage krijgen in mijn bandbreedte verbruik?
Ja, het is mogelijk om via onze support desk een rapport op te vragen van uw bandbreedte verbruik. Twijfelt u of uw verbinding nog snel genoeg is? Dan kan een dergelijk rapport hierbij de juiste inzichten geven.
Mag ik zelf mijn router aansluiten?
Ja dat is mogelijk, in dat geval leveren wij enkel de verbinding en bijhorende diensten en u heeft zelf het beheer over uw router/Firewall. Houdt hierbij wel rekening dat uw apparatuur aan de voorwaarden moet voldoen om uw telefoontoestellen op aan te kunnen melden.
Mag ik zelf mijn centrale beheren?
Ja, u krijgt van ons de admin login en een korte instructie en u beheert uw eigen telefooncentrale zelf. Komt u er niet uit? Dan neemt u gerust contact op met onze support afdeling!
Mag ik zelf toestellen aansluiten?
Indien u zelf beschikt over toestellen, of al een VoIP centrale heeft. Dan kunt u ervoor kiezen deze toestellen mee over te nemen. Mits ze gecertificeerd zijn voor ons Hosted VoIP platform uiteraard.
Staat uw vraag er niet tussen? Stel ons een vraag!