We moeten 24 uur per dag bereikbaar zijn
Bij Van Zelst Elektromotoren in Sprang-Capelle draait het om techniek én om bereikbaar zijn. Het familiebedrijf wordt geleid door Rob van Zelst, de tweede generatie. ‘We onderhouden en repareren onder andere elektromotoren, motorreductoren, pompen, generatoren en ventilatoren.’ En sinds hij zijn telecomoplossingen onderbracht bij Mister VoIP durft hij ook weer te zeggen dat zijn storingsdienst 24 uur per dag bereikbaar is.
Sven Witlox, eigenaar en techniekbaas bij Mister VoIP, vertelt: ‘Rob had een 3CX telefooncentrale met Voice-Over-IP, maar die functioneerde niet naar behoren.’ Rob vult aan: ‘Ik kon soms niet vanuit huis inloggen. Als ik dan thuis wilde werken moest ik eerst naar de zaak om die toegang te regelen en dat is nu net niet de bedoeling van thuiswerken.’
Gesprekken vielen weg
Een ander probleem was dat doorverbinden regelmatig niet lukte. ‘Zowel inkomende als uitgaande gesprekken vielen weleens zomaar weg. Dat mag niet gebeuren in een dienstverlenend bedrijf zoals het onze. Klanten moeten ons 24 uur per dag kunnen bereiken, want als een aandrijfmotor in bijvoorbeeld een voedingsmiddelenfabriek of asfaltcentrale uitvalt dan ondernemen we daar direct actie op. Doorschakelen naar mobiel werkte overigens wel, maar dan kwam elk telefoontje direct bij mij uit dus daar werd ik niet gelukkig van.’
Zeer gebruiksvriendelijk
Rob koos voor Mister VoIP, omdat hij vertrouwen heeft in het duo: Niels van der Pluijm en Sven Witlox. ‘Ik wist dat ze veel ervaring hebben met telecomoplossingen.’ Die verwachting maken ze meer dan waar. ‘Onze telefooncentrale is superstabiel en draait veilig in de Cloud. Dat was exact waar we voor gingen dus de overstap naar Mister VoIP was een goede zet. Het is zeer gebruiksvriendelijk allemaal. Voor het doorschakelen van ons nummer hoef ik niet naar de zaak en de antwoordservice springt er automatisch op vanaf vijf uur ’s middags.’
De service is top
De dienstverlening van Mister VoIP bij Van Zelst Elektromotoren hield niet op bij het opnieuw inregelen van de telefooncentrale, het afkopen van het belverkeer en het overnemen van de mobiele abonnementen. Rob: ‘De service is top. Soms gaat er iets fout, bijvoorbeeld na een update, dan bellen we Mister VoIP en krijgen we razendsnel een reactie met oplossing. Dit soort incidenten zijn overigens op twee vingers te tellen terwijl we al een jaar bij Mister VoIP zitten.’
Een aantal beheeracties voeren ze bij Van Zelst zelf uit. ‘Eens per week zetten we de storingslijn over naar een andere collega. Voorheen moest dat extern geregeld worden. Verder hoeven we niets te doen, behalve de telefoon opnemen natuurlijk.’
Voor meer informatie over van Zelst Elektromotoren kun je ook een bezoekje brengen aan hun website: https://www.vanzelst.nl/