About

3CX v20 Final Release

Controle krijgen over uw zakelijke communicatie was nog nooit zo eenvoudig

Ruim twee jaar in de maak, op een reis die bijna twintig jaar geleden begon, luidt de definitieve release van de V20 van vandaag de toekomst van 3CX in – en luidt een nieuwe dageraad in voor wereldwijde zakelijke telefonie. De 3CX-architectuur is vanaf de basis volledig opnieuw ontworpen en biedt zoveel meer dan welke typische nieuwe versie dan ook.

Vandaag de dag zeggen we met vertrouwen dat de 3CX V20 de toekomst is van zakelijke telefonie. We blijven voortbouwen op onze sterke punten in de kleine tot middelgrote markt en laten zien hoe gemakkelijk het is voor bedrijven die directe controle willen hebben over hun end-to-end zakelijke communicatie, met een volledig geoptimaliseerd systeem dat is ontwikkeld voor de toekomstige marktrealiteit.

Onze contactcenteroplossing is sterker dan ooit. We hebben voldaan aan de vraag naar een geïntegreerde multi-tenant oplossing. We hebben de basis gelegd voor native AI-ondersteuning. En last but not least hebben we ons intensief gericht op het verbeteren van de beveiliging van 3CX. Voor elk bedrijf dat de volledige controle wil blijven houden over zijn eigen zakelijke communicatie en het zelf wil beheren, zal de weg voor de toekomst nog vele jaren resultaat opleveren. Lees verder voor de ‘best of’ versie 20 Finale.

Geharde beveiliging maakt beloftes waar

In april 2023 hebben we ons ertoe verbonden actiegerichte stappen te ondernemen (7 om precies te zijn) om onze systemen te versterken en het risico op toekomstige aanvallen te minimaliseren. In V20 hebben we onze beloften waargemaakt. Er zijn aanzienlijke hoeveelheden tijd en geld geïnvesteerd om meerdere lagen van onze netwerkbeveiliging te versterken: van het opnieuw opbouwen van het netwerk, het creëren van een speciale bouwomgeving, zowel verhard als geïsoleerd, tot het implementeren van nieuwe EDR-monitoringtools. Van het gebruik van externe 24/7 monitoring, bemand door specialisten op het gebied van de bestrijding van bedreigingen, tot een strenger toegangscontrolebeleid op alle niveaus volgens een Zero Trust-model. We hebben nauw samengewerkt met Mandiant om de aanbevelingen voor het herstelplan te implementeren en hebben geen middel onbeproefd gelaten in onze poging om de beveiliging van ons netwerk te versterken.

Daar is het niet gebleven. We zijn doorgegaan met het verbeteren van de productbeveiligingsfuncties met wachtwoordhashing, het verwijderen van het wachtwoord uit de welkomst-e-mail en het vergrendelen van de webclient via IP – voor systeembeheerders of alle gebruikers. We hebben onze productroadmap voor de korte termijn bijgewerkt met een versie van onze native Windows-app die kan worden geïnstalleerd vanuit de Microsoft Store. Dit voegde automatisch een beveiligingsniveau toe, evenals automatische updates en quarantaine indien nodig. Er zijn ook aanvullende beveiligingsupdates geïmplementeerd, zoals 2FA voor niet-SSO-installaties.

Onze laatste verbeteringen omvatten de Linux-editie die nu bovenop Debian 12 draait. Naast Microsoft en Google SSO hebben we ook 2FA. En ten slotte hebben de uniforme client en beheerdersconsole een aanvalsoppervlak voor hackers verwijderd. Grondig beoordeeld door Mandiant, evenals gecontroleerd door Reversinglabs, Coverity en Kaspersky, is 3CX V20 de veiligste communicatieoplossing die op de markt verkrijgbaar is.

Vooruitkijkend stellen we onze beveiliging op de proef met HackerOne. Ethische hackers over de hele wereld zullen ons helpen bij onze voortdurende strategie voor het beheer van aanvalsresistentie, om gaten in het digitale aanvalsoppervlak te vinden en te dichten. Daarover meer in toekomstige updates.

Trouw blijven aan telefonie met een nieuwe SIP Call Manager

We hebben in twintig jaar een lange weg afgelegd, maar we zullen onze telefoniewortels nooit vergeten – en dat zou jij ook niet moeten doen! In V20 hebben we onze Call Manager herschreven, zodat we nu en in de toekomst de beste callcenterfuncties kunnen leveren.

We hebben extra wachtrijstrategieën toegevoegd, zoals het targeten van agenten met meerdere oproepen, samen met een betere en snellere in- en ophaalfunctie voor callcentersupervisors. Onze wachtrijen zijn nu programmeerbaar. Met wat kennis van scripting kunt u dus elke gewenste callcenterapplicatie bouwen. We hebben onze rapportage-engine ontworpen om bestaande rapporten te verbeteren, maar vooral om deze te kunnen integreren met toonaangevende rapportage- en dashboardapplicaties zoals Grafana. We hebben ook betrouwbaardere telefoniefuncties, zoals doorverbinden bij bezet. En ten slotte lanceren we een krachtige API waarmee bedrijven eenvoudig telefonietoepassingen kunnen bouwen.

Gloednieuwe native Windows-softphone

Een van de grootste toevoegingen in V20 is een gloednieuwe native 3CX Windows-softphone. Deze app – vergelijkbaar met de iOS- of Android-apps – werkt in combinatie met de webclient en overwint een aantal beperkingen van PWA op het gebied van venstermeldingen. In plaats van een eenvoudige oproepmelding, wordt het geleverd met een goed antwoorddialoogvenster. Als native softphone zorgt het er ook voor dat de audiobediening onafhankelijk is van de browser.

Veilige implementatie via de Microsoft Store

De nieuwe native app heeft één groot verschil. Het wordt geïmplementeerd via de Windows Store. Dit betekent een veel grotere beveiliging vanaf het begin, waarbij de beveiliging van elke Windows-app door Microsoft wordt gecontroleerd. Het betekent ook dat we de softphone afzonderlijk van de hoofdversie van 3CX kunnen updaten voor een betere beheerbaarheid. De software-app zal beperkt zijn tot bellen en essentiële PBX-functies, net zoals u ze op de iOS- of Android-app heeft. Met de 3CX-softphone is de op elektronen gebaseerde desktop-app niet langer nodig.

AI-fundamenten gelegd

Natuurlijk is AI een gamechanger voor communicatiesystemen. In V20 hebben we de basis gelegd voor een diepgaande integratie van AI. Beginnend met de transcriptie en rapportage van gesprekken, hebben we de mogelijkheid gecreëerd om niet alleen gesprekken te transcriberen, maar deze ook te analyseren en erover te rapporteren. Het is een ruimte waar we de komende maanden over moeten waken.

Nieuwe beheerdersconsole

V20 introduceert de ‘ Admin Console ‘. De Admin Console, een integraal onderdeel van de 3CX Web Client, vervangt de voormalige Management Console en verwijdert daarmee twee voormalige beheerderstypen: root admin en hosting admin. Deze “onzichtbare” gebruikers hadden geen auditlogboeken en zijn vervangen door een systeembeheerder of externe beheerder.

De gehele beheerinterface van 3CX is gemoderniseerd om zich te concentreren op de functies die vandaag de dag relevant zijn. We hebben ook de configuratie van een groot aantal geavanceerde functies vereenvoudigd. Gebouwd met de gebruiker in gedachten, kunt u eenvoudig vanuit de client van en naar de Admin Console schakelen – met dezelfde login en URL.

Eén gemakkelijk te onthouden URL

Nu de webclient en de beheerdersconsole zijn samengevoegd, hoeft u slechts één FQDN te onthouden voor zowel gebruikers als beheerders. De webclientslug is niet langer nodig, daarom wordt https://company.3cx.us/webclient/ https://company.3CX.us . Een grote stap voorwaarts voor gebruikers.

Meer gedetailleerde machtigingen met afdelingen

Een grote verandering in V20 is de introductie van afdelingen die groepen vervangen en fungeren als een organisatie-eenheid (Windows Active Directory). Afdelingen hebben hun eigen spreekuren, feestdagen, tijdzone, taalinstellingen en extensies. Systeemextensies nemen deze instellingen over als leden van een afdeling. Individuele toestellen kunnen de afdelingsuren overschrijven. Voorbij zijn de wereldwijde kantooruren, waardoor configuratie en beheer voor grotere installaties veel eenvoudiger wordt.

Afdelingen vormen ook de basis voor het gedetailleerder instellen van machtigingen. U kunt bijvoorbeeld een afdeling met een eigen beheerder hebben die verantwoordelijk is voor het gebruikersbeheer en IVR’s. Naast gebruikers kunt u elk systeemtoestel of trunk lid maken van een groep. Standaard zijn trunks systeembreed. Als u niet geïnteresseerd bent in het gebruik van Afdelingen, kunt u zich houden aan de standaardgroep die bij elke 3CX-installatie wordt meegeleverd. IVR’s en andere systeemuitbreidingen maken standaard deel uit van deze groep!

VoIP-kwaliteitsbewaking

De gebeurtenislogboeken in de nieuwe Admin Console bieden veel meer informatie dan voorheen. In één oogopslag ziet u wat er aan de hand is en hoe u dit zelf kunt oplossen. Toegevoegd is de nieuwe VoIP-kwaliteitsmonitor waarmee u snel netwerkproblemen kunt opsporen die problemen met de audiokwaliteit veroorzaken.

Routekaart voor V20

Bij 3CX kijken we altijd naar de toekomst. Dus wat we vandaag vrijgeven is geen statische versie van onze visie voor de toekomst. Het is een veilige en uitbreidbare architectuur waarop we gemakkelijk kunnen voortbouwen terwijl we ons ontwikkelen tot mondiaal leiderschap op het gebied van telefonie. Blijf deze ruimte in de gaten houden voor een binnenkort te verschijnen roadmap-blogpost waarin onze plannen voor aankomende Updates 1 en 2 worden beschreven, waaronder beveiliging, Microsoft-teamintegratie, rapportagemogelijkheden (Grafana), multi-tenancy, ingebouwde video-MCU en programmeerbaarheid.

About

COMMUNICEREN IN DE CLOUD

Met meer dan 20 jaar ervaring in de telecombranche heeft Mister VoIP de beste telecom producten en diensten in de markt geselecteerd om haar klanten van dienst te zijn met zeer betrouwbare telefonie oplossingen. Gecombineerd met de jarenlange ervaring van de ondernemers en haar partners kunt u rekenen op deskundig advies en installatie.

Mister VoIP Abonnementen B.V.

Kreitenmolenstraat 33-03
5071 BA Udenhout

info (et) mister-voip.nl

013 – 208 88 88

contact-section